Friday, April 30, 2010

Retur

Nå har jeg ordna med billett tilbake.
Onsdag 19. mai klokken 22:45 forlater jeg Ghana.
Torsdag 20. mai klokken 11:00 er jeg tilbake i Norge.
15:50 går turen videre til Alta, og 17:45 er jeg der. Hjemme.
Det er så rart å tenke på. Den dagen som var så langt unna (og som egentlig var 14. juni), er her snart.

Men jeg gleder meg. Veldig faktisk.
Jeg skal sitte hjemme i sofakroken med te og mamma og Stig og vovv.
To dager senere er det kalas når vi skal feire at mamma fyller 50. Jeg gleder meg til bordpynting, matlaging, organisering og fest.
Jeg har begynt å planlegge allerede. For når dattera først skal være med, da skal hun jaggu være med på planlegginga også!
Sanger og taler skal skrives, musikk skal ønskes, gaver skal organiseres og det er et herlig styr.
Og mammaen min fortjener alt sammen.

Sånn ellers så har jeg hatt min første eksamen i dag, og det gikk greit, som forventet egentlig. Jeg anser meg herved som rimelig ferdig med "islamsk tro og praksis". Men får sikkert bruk for det en gang.
Nå er det bare å gå igang med pugging til neste eksamen, de to  neste faktisk, for de er jo så klart på samme dag. Det må til.

Jeg lover forresten å blogge om besøkene jeg hadde her snart. Jeg har ingen unnskyldning. Jeg er lat.

No comments:

Post a Comment