Wednesday, April 28, 2010

Ghaneseres innblandings-/bry-seg-gen

"Unnskyld meg. Du hoster."
Jotakk, jeg merka vel egentlig det før du kommenterte det...

"Du sover ikke tungt nok, du må ta sovepiller sånn at du blir frisk!"
Kjære samboer, du er gulle god, men det at du står opp klokka fem på morgenen, vasker gulv og klær og slamrer med dører, fører faktisk til at jeg ikke sover sånn kjempetungt. Derfor våknet jeg når du sa "MICHELLE!!!" Jeg trenger ikke sovepiller, jeg trenger eget rom.

"Du er ikke bedre. Du må til lege."
Ja, jeg hoster fortsatt, men jeg er ikke tett i hele luftsystemet lenger. Ser du det kanskje? Hæ?

"Har du blod i snørret når du snyter deg? Da snyter du for hardt! Da kan sykdommen videreutvikle seg."
Ok. For det første: Nei, jeg har ikke det. For det andre: Jeg blåser faktisk så hardt jeg bare vil. Ut med snørra! Min nese.

"Har du hørt om svineinfluensa?? Vi har det i Ghana."
Øh. JA. Jeg har faktisk vaksinert meg. Jeg har også både hørt om, og hatt, vanlig influensa, og klarer å kjenne igjen symptomene. Tenk.

..................................................................................

Det er jo faen meg jeg som er syk!
Jeg har vært syk før, jeg skjønner hva som bør gjøres når.

Så takk for omtanken, men nei takk.

2 comments:

  1. O_o
    Ja, være forsiktig. Helt sant, hvis du blåser for hardt når du snyter deg kommer hjernen din ut! På ordentlig! XD
    -Telma

    ReplyDelete