Monday, April 26, 2010

Sutreblogg

Jeg er syk. Jeg hoster så snørr og tårer renner. Og jeg er fri for hostesaft. På en søndag da alt er stengt. Herlig timing.
Det kjennes ut som om jeg har bomullsdotter i ørene, og muligens en begynnende ørebetennelse.
Hodet dunker.
Resten av kroppen er slapp.
Og jeg skal egentlig lese til eksamen. Men jeg orker ikke.


Andre ting som har skjedd i dag mens jeg har vært pjusk og har prøvd å gjøre noe konstruktivt:
  1. En eller annen fyr kommer inn på rommet vårt, og begynner å preke og be og ta oss i hendene og spørre og synge og styre. Det hjalp ikke å ta på hodetelefoner og stirre konsentrert på dataskjermen.
  2. Samboeren min og kjæresten hennes fant ut at det var en god ide å ta opp de tingene i forholdet sitt de ikke var fornøyd med, også dette inne på rommet vårt. Og hun er ikke kjent for å være stille av seg. De ville såklart også ha min mening om det hele.
  3. Tre av samboerens venninner kommer inn og har verdens mest høylydte fnise-sladre-møte.

I sted ringte jeg mamma. Vi snakka en halvtime og brukte sinnsykt mye penger, men det brydde vi oss ikke om. Noen ganger så må man bare snakke litt. Særlig når det er lenge siden sist. Og særlig når man er syk og skulle ønske man var hjemme og kunne ligge inntulla i pledd på sofaen mens mamma kommer med te og god mat. Jeg savner mammaen min!

No comments:

Post a Comment