Monday, May 03, 2010

Oppskrift på vektøkning

Kulinariske opplevelser jeg ser frem til når jeg kommer hjem inkluderer følgende:



Mamma skal få lov til å lage dette:
Pinnekjøtt
Reinsdyrfilet
Kongekrabbe ala May
Hare
Pølse- og makaronigrateng
Spaghetti
Fiskeboller i karrisaus (den hadde du ikke venta mamma!)
Rekemousse
M o c c a f r o m a s j !
Nøttebunn med godis på. Egentlig trenger jeg bare nøttebunnen.
Torsketunger
Hvitløksdressing

Stig skal få lov til å lage dette:
Elgbiff
Bacalao

Sammen skal vi lage dette:
Raclette
Rekesmørbrød
Fersk hyse og fersk sei, inntas rett etter fiske på Ingøy
Bruchetta
Sjampignonsmørbrød
Sushi
Fondue

Pappa skal få lov til å lage dette:
Skalldyrrisotto
Kongekrabbe ala Tom

Bestemor skal få lov til å lage dette:
Laks i rømmesaus

Jeg gleder meg til å lage dette:
Kyllingfilet med kantarell- og sjampignonsaus
Kylligfilet fylt med fine ting som pesto eller brie eller med bacon rundt
Bakt potet
Ovnsbakte potetbåter
Saltbakte poteter (jeg er på underskudd av potet)
Wok! Med nøtter, saus eller marinert kjøtt, crispy grønnsaker... Yum!
Lasagne
Alle nydelige pastarettene som befinner seg i hodet mitt
Egge- og ostesmørbrød
Amerikansk ostesmørbrød
Tzatziki
Guacamole
Salater i alle varianter, helst med ruccola

Noe ferdigmat er usedvanlig godt:
Findus God Gammeldags fiskegrateng
Ristorante pizza Mozzarella

Alfa Omega har mat som savnes:
Ole Matthis Hætta
Varmrøkt reinsdyrsuppe
Hare Krishna
B o c c a d i t o s !

På Barila skal jeg kose meg med følgende godsaker:
Kaffe latte, akkurat sånn som jeg vil ha den
Chili-kaffe
Kakao
Barila-vafler
Mat fra Fellini
Peter Pan, verdens beste drink

Pålegg og andre småsaker som skal nytes:
Ost: Brie, Norvegia, Chevre... you name it
Kaviar
Leverpostei
Strandaskinke
Purreløk
Rød paprika
B r e m y k t
Pesto
Balsamico eddik

Annet godis, sånn helt til slutt:
Tante Ellinors kaker
French Fries potetgull




Denne lista blir garantert oppdatert.
Elsk på at jeg kommer hjem to dager før mammas 50årsdag. Koldbord<3

1 comment:

  1. æ ska komme å spise hos dæ ser æ jo......
    *Stinemor*

    ReplyDelete