Thursday, March 25, 2010

Et lite stykke Norge

Nå er Marte her. Og det er fint. Jeg har fått en liten bit av Norge ned til Ghana. Litt merkelig først, men nå er det bare kos. Merkelig fordi det ikke passer. Som om noen kommer med en puslespillbrikke med bilde av en fisk, mens jeg holder på å legge et puslespill med gårdsmotiv. Eller no.

Marte kom med goderi og leverpostei og Dagbladet, og jeg har koset meg med alt. Men har gjømt litt, til seinere.

Jeg liker å høre Martes tanker om Ghana. Jeg har hatt noen av de samme selv, for lenge siden, og noen ganger gjør hun meg oppmerksom på ting jeg ikke visste var merkelige. Selv om mesteparten av Ghana er merkelig for en liten nordmann.

Det aller beste er de typiske Marte-kommentarene. Jeg hadde savna de, fordi jeg savna Marte. Det jeg ikke visste at jeg hadde savna, var Marte som kommenterer Ghana (les: Marte slakter Ghana. Hadde jeg kunnet, hadde jeg laget bok.).  Nå skulle jeg ønske at jeg hadde hatt en ivrig kommentator-Marte på en liten skjerm i sidesynet under hele oppholdet mitt. Det hadde vært fint det.
Martes øvrige inntrykk av Ghana kan dere lese her.


I morgen skal vi på tur. Vi skal være historieinteresserte, surfere og botanikerspirer på en langhelg.
Jeg gleder meg.

No comments:

Post a Comment